Asiakastuki

Voit jättää tukipyynnön alla olevalla lomakkeella. Lähetettyäsi tukipyynnön saat vahvistuksen annettuun sähköpostiosoitteeseen.

Kiireisissä tapauksissa kannattaa soittaa asiakaspalvelumme numeroon:

+358 9 8677 3500.

Ohjeet tukipyynnön lähettämiseen:

Kuvaile tukipyyntö mahdollisimman tarkasti. Tarkat tiedot edesauttavat nopeampaan ratkaisuun.

Huomioithan, että kiireellistä huomiota vaativat vikailmoitukset tulee ilmoittaa aina puhelimitse. Jos haluatte vikatilanteen selvittämistä tai ohjelmointeja työajan ulkopuolella, täytyy näistä sopia erikseen.

Etäyhteydet:

Windows tukiohjelmisto Mac OS X tukiohjelmisto

Tuki­pyyntö

Lomakkeen tiedoissa on puutteita. Tarkistathan syöttämäsi tiedot ja yritä uudelleen.

Lomakkeen toimituksessa tapahtui odottamaton virhe. Otathan meihin yhteyttä sähköpostitse.

Kiitos!

Pyyntösi on lähetetty! Otamme sinuun pian yhteyttä.

Usein kysytyt kysymykset

Somic Voice

  • Tarvitsen käyttöohjeet. Mistä löydän ne?

    Käyttöohjeet saat Somicilta pyydettäessä.

  • Onko puhelinjärjestelmän käyttöön mahdollista saada koulutusta?

    Somic järjestää koulutusta palveluna.

  • Snom-puhelimen näytöllä lukee DND, mitä se tarkoittaa?

    Snomissa on näppäin DND, joka tarkoittaa do not disturb, eli älä häiritse. Toiminnon ollessa päällä puhelin ei ota vastaan puheluita. Voit kytkeä palvelun pois päältä painamalla näppäintä uudelleen.

  • Alanumeroon ei pysty yhdistämään puheluita

    Tarkista, että puhelimella voi soittaa. Jos soittaminen onnistuu niin tarkasta ettei puhelimessa ole DND-tila kytkettynä.

  • Miten soitan ulkomaille?

    Ota ulkomaanpuhelu näppäilemällä alkuun kaksi nollaa esim. 00353…

  • Miten poimitaan kollegan numero Snomilla?

    Voit poimia kollegalla soivan puhelun valitsemalla * 8 alanumero tai ohjelmoidulla edustuspainikkeella.

  • Haluan nauhoittaa tiedotteen vaihteeseemme. Miten se tehdään?

    Valitse puhelimellasi *11 ja voit äänittää tiedotteen. Äänityksen jälkeen paina ruutu (#) näppäintä ja seuraa ohjeita.

  • Hallintaportaalin tunnus lukittui?

    Salasana on syötetty viisi kertaa väärin jolloin portaali on lukittuna 30 min.

  • Puhelimessani on NR-virhe eikä se toimi?

    Not Registered -virhe viittaa, että laite ei saa yhteyttä puhepalvelimelle. Useimmiten laitteen uudelleen käynnistys auttaa.

  • Saako vaihteesta siirtyviin puheluihin normaalista poikkeavaa numeroa?

    Kyllä saa. Somic Voicessa voidaan lisätä numeron perään ylimääräisiä numeroita, jolloin vaihteesta tuleva puhelu on esim. 040 12345699 ja suoraan soittava 040 123456.

  • Hallintaportaalissa ei näy puhelinluetteloa eikä palveluryhmiä

    Oikeudet kyseisiin näkymiin puuttuvat. Saat oikeudet ylläpitäjältä.

  • Puhelin lakkasi toimimasta/puhelin jämähti

    Käynnistä puhelin uudelleen ottamalla virtajohto pois ja laittamalla se takaisin.

  • Lisäsin käyttäjän GSM-numeron vaihteen soittorinkiin, mutta kännykkä ei soi ringissä

    Tarkista että olet valinnut alasvetovalikosta: Lanka/Mobiilinumero

  • Pystyykö vaihteen toimintoja käyttämään mobiilisti?

    Kyllä pystyy. Kauttamme voit hankkia lisenssin, jonka avulla vaihdetta pystyy käyttämään mobiilisti.

  • Toimialamme on hyvin liikkuvaista. Meidän pitäisi pystyä kirjautumaan vaihteeseen kännyköillä kentältä. Onko se mahdollista?

    Kyllä on. Kauttamme pystyt hankkimaan lisenssin, jolla mobiilikirjautuminen onnistuu.

  • Tarvitaanko statistiikan seuraamiseen jotain erillistä lisenssiä?

    Ei tarvitse. Statistiikka kuuluu järjestelmälisenssin perustoimintoihin.

  • Haluamme asiakaspalvelu-chatin. Onko Somic Voicessa tällaista palvelua?

    Kyllä on. Voit hankkia kauttamme lisenssin, jolla chat-palvelun pystyy integroimaan Somic Voiceen.

  • Tarvitaanko puhejärjestelmää varten oma palvelin?

    Ei tarvitse. Järjestelmä on mahdollista hankkia myös pilvipalveluna. Sitä voidaan helposti ja nopeasti kasvattaa vastaamaan tarpeiden mukaan.

  • Yhdistäisin Office365 :stä kalenterin puhelinkeskukseen. Mikä osoite laitetaan Exchange-palvelimen osoitteeksi?

    Sähköpostipalvelimen kohdalle tulee laittaa osoite: outlook.office365.com. Kun synkronointi otetaan käyttöön, kalenteri päivittyy lyhyen ajan sisällä.

  • Onko mahdollista saada vaihdetta ilman pöytäpuhelimia?

    Kyllä, helposti käyttöönotettava mobiilivaihde tai ulkoistettu vaihde on hyvä ratkaisu siihen. Ota meihin yhteyttä niin kerromme lisää ja kartoitetaan Teille paras ratkaisu.

  • Saako Microsoft Teamsin yhdistettyä Voiceen?

    Kyllä saa, Somic Voice Teamsin avulla mahdollistat puheluihin vastaamisen ja soittamisen esim. mobiilinumeroihin. Kysy lisää asiantuntijoiltamme.

  • Salliiko Somic Voice Teams puheluiden tallentamisen?

    Järjestelmässä on monipuolisia lisäominaisuuksia ja laajennusratkaisuja jotka mahdollistavat mm. puheluiden tallentamisen. Kysy lisää asiantuntijoiltamme.