Mitä on hyvä asiakaspalvelu ja mihin se vaikuttaa? Entä miksi sitä on tärkeä kehittää?

Mitä on hyvä asiakaspalvelu ja mihin se vaikuttaa? Entä miksi sitä on tärkeä kehittää?

Asiakaspalvelun kehittämisluento kuultiin Töölön puhelinkeskuksessa.

Asiakaspalveluratkaisujen asiantuntija Tero Nissinen kertoi asiakaspalvelun merkityksestä ja sen vaikutuksesta koko organisaation menestykseen.

Miksi hyvä asiakaspalvelu on tärkeää, mitä asiakkaat odottavat ja miten asiakkaiden odotuksiin tulisi vastata.

Hoidetaanko yhteydenotto tehokkaasti ja yhteydenottotavasta riippumattomasti? Kun asiakaspalvelussa onnistutaan, saadaan lojaali ja suositteleva asiakas. Asiakas etsii helposti toisen palveluntarjoajan, kun tarve sitä vaatii.

Panostamalla asiakkaiden hyvään palveluun, panostetaan samalla kassavirtaan ja tulevaisuuteen.

IMG_6390.jpeg Kuvassa Somicin asiakkuuspäällikkö Tero Nissinen

IMG_7349.jpeg Kuvassa puhelinmuseon matkapuhelinten historiaa.

Puhelinmuseo perustettiin Helsingin Töölööseen vuonna 1986. Museo lähti liikkeelle vuonna 1985 käytöstä poistetun pohjoismaiden ensimmäisen automaattisen puhelinkeskuksen ympärille. Keskus ehti palvella töölöläisiä 63 vuotta, ja alkuperäiseen asuunsa jätetty n. 2000 numeron kokonaisuus on yhä toimintakunnossa.

Automaattisesta puhelinkeskuksesta tuli mullistava keksintö

Puhelinmuseon reletekniikalla toimiva puhelinkeskus käynnistettiin Jari Karpakan varmoin ottein. Nousukiertovalitsimien mekaaniset naksahdukset alkoivat raksuttaa. "Tämä on juhlahetki meille museoammattilaisille, kun kuuntelemme antiikkisen "koneen" käyntiä", sanoo Jari Karpakka, joka on työskennellyt Elisalla pitkän työhistorian. Meille vierailu oli ikimuistoinen kokemus, kun näimme miten puhelu kytkeytyi autotomaattisesti sähkömekaanisten releiden toimesta. Keksintö mullisti ihmisten välisen yhteydenpidon, kun se kiihdytti maailmalla puhelinten yleistymistä. Enää ei tarvittu sentraali-santraa yhdistämään jokaista puhelua vaan soittaja valitsi puhelimestaan haluamansa numeron.

IMG_6383.jpeg Kuvassa Somicin toimitusjohtaja Markus Torkki näkee puhelinten merkityksen kasvanee.

GSM tuli jokaisen taskuun

Matkapuhelimien ensivaihe oli Autoradiopuhelin eli ARP, jota seurasivat NMT- ja GSM-tekniikat. Nykyään kaikilla on 5G eli älypuhelin taskussaan liikkuipa missä vain ja se yhdistyy kätevästi muunmuassa auton omaan järjestelmään.

Suomi oli eturivissä vauhdittamassa matkapuhelinten kehitystä, kun maailman suurin kännykkävalmistaja Nokia kehitti GSM-keskuksen. Puhelinten johdoista riippumattomuus valtasi jokaisen taskun GSM-verkkojen laajentuessa maailmalla.

Puhelinten kehitys on jatkunut näihin päiviin asti

Puhelintekniikan kehitys on ollut nopeaa ja sen saimme huomata myös Elisan puhelinmuseossa. Kysymys kuuluukin - mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Somicissa seuraamme jatkuvasti maailmalla tapahtuvaa kehitystä ja tuomme asiakkaillemme uusia teknologioita helpottamaan asiakkaidemme ja heidän asiakkaidensa arkea. Ole yhteydessä myynti@somic.fi, niin kerromme miten voisimme helpottaa teidän organisaationne arkea.

Ota yhteyttä

Lomakkeen tiedoissa on puutteita. Tarkistathan syöttämäsi tiedot ja yritä uudelleen.

Lomakkeen toimituksessa tapahtui odottamaton virhe. Otathan meihin yhteyttä sähköpostitse.

Kiitos!

Pyyntösi on lähetetty! Otamme sinuun pian yhteyttä.