Onko etätyö päättymässä?

Mitä tulee huomioida toimistolle palattaessa

Etätyö on ollut koronapandemian aikana arkipäivää useimmissa yrityksissä. Etätyötä on tehty myös sellaisissa työpaikoissa, joissa sitä ei ole aiemmin tehty. Nyt syksyn lähestyessä suomalaisten rokotesuoja alkaa olla jo melko kattava ja iso osa työntekijöistä toivoo toimistolle palaamista pitkän tauon jälkeen. Yritysten on sopeuduttava muuttuviin tilanteisiin.

Miten voimme hyödyntää täysimääräisesti nykyisen tietotekniikan, laitteiden ja puhelinvaihdepalvelujen suomia mahdollisuuksia, jotta syksy lähtisi käyntiin mahdollisimman hyvin? Työt pitäisi saada hoidettua mahdollisimman kustannustehokkaasti ja niin, että työntekijät voivat keskittyä siihen olennaisimpaan eli asiakkaiden palvelemiseen.

Mitkä asiat on hyvä muistaa ja laittaa kuntoon, jotta varmistetaan häiriötön ja kustannustehokas työympäristö koko organisaatiolle.

Tässä on muistilista yrittäjille ja/tai toimiston ICT-vastaaville:

  • Miten asiakkaasi tavoittavat sinut, ja miten yrityksesi palvelee asiakkaita puhelimitse? Ovatko käytössä yrityksellesi parhaat mahdolliset puhelinvaihdepalvelut ja puhelinliittymät? Ovatko kustannukset järkevällä tasolla ja tiedätkö, montako asiakasta jää palvelematta? Nämä asiat tulisi laittaa tämän päivän tasalle. 

  • Ovatko ICT-palvelut ja -laitteet kunnossa? Kuinka helposti saatte uudelle työntekijälle työaseman ja työvälineet kuntoon? Varmista, että työn tekeminen on tietoturvallista sekä toimistolla että kotona.

  • Tulostuslaitteiden kapasiteetin ja skannaustoimintojen optimointi tämän päivän tarpeisiin.

Monissa yrityksissä tullaan varmasti jatkossa käyttämään työnteon hybridimallia. Tämä aiheuttaa haasteita, millä tavalla työnteko saadaan soviteltua, kun välillä ollaan etänä ja välillä toimistolla.

Muutoksiin on hyvä käyttää asiantuntijaa, koska tilanteet ovat haastavia. Kukaan ei tiedä, mikä on työnteon tulevaisuuden malli. ICT-palvelut ja -laitteet olisi saatava muokkautumaan mahdollisimman joustavasti myös jatkossa.

Kutsu asiantuntijamme paikalle ja trimmataan toimistonne tuloskuntoon! Kartoitamme, miten voidaan lisätä tehokkuutta ja toimiston toimivuutta kustannustehokkaasti.

Minna Torkki

Minna Torkki,
Myyntijohtaja partner

Teetpä töitä toimistolla tai laiturinnokassa, niin saat ICT-ratkaisut Somicilta helposti

Ota yhteyttä

Lomakkeen tiedoissa on puutteita. Tarkistathan syöttämäsi tiedot ja yritä uudelleen.

Lomakkeen toimituksessa tapahtui odottamaton virhe. Otathan meihin yhteyttä sähköpostitse.

Kiitos!

Pyyntösi on lähetetty! Otamme sinuun pian yhteyttä.